Реферат Розробка маркетингової програми (курсова)


СкачатиСкачать (DOC|ZIP):
Розробка маркетингової програми (курсова)

Курсова робота

на тему:

Розробка маркетингової програми

План

Вступ…………………………………………1-2

  1. Розвиток виставкового бізнесу в світі та в Україні……………………………..3-13
  2. Визначення місця АТЗТ “Зовнішекспобізнес” на ринку України……………………….14-23
  3. Вибір цільових напрямків діяльності……24-30
  4. Розробка маркетингової програми………31-38

Висновки…………………………………….39-42

Використана література…………………….43

ВСТУП

Виставочна діяльність в Україні стає в все більшій мірі самостійним сектором економіки, через який в нашу країну надходять необхідні товари і послуги із-за кордону, надходить на внутрішнє ринок найбільш конкурентноздатна продукція вітчизняного виробника і формується значна частина експортного потенціалу.

Проведення торгових ярмарків і виставок, що є по своїй природі багатоцільовим засобом підприємницької комунікації, тісно зв'язане з політичною, демографічною, економічною і технологічною кон'юнктурою, що формує чинники, якими визначається кількість, характер, географічний розподіл заходів, а також політика їхніх організаторів в відношенні спеціалізації і рівня послуг, що надаються.

Безперешкодне розповсюдження ділової інформації, відчутна присутність транснаціональної продукції на міжнародному ринку і активна пропозиція нових товарів в поєднанні з тенденцією уніфікації попиту істотно впливають на політику маркетингу підприємств, а, отже, і на їхню "виставочну поведінку" - показник, величина якого з точки зору частоти і "якості" участі підприємств в ярмарках і виставках знаходиться в прямо пропорційній залежності від їхніх розмірів.

Явище постійного попиту, що існує на продукцію високих споживчих стандартів, що спостерігається в промисловорозвинених країнах, в протилежність попиту на дешеві товари в країнах, що розвиваються, відбивається на сфері торгових ярмарків і виставок і визначає політику підприємства по вибору вигляду і якісного складу експонатів в залежності від місця проведення виставки. В промисловості "експозиціональні" галузі інвестиційних товарів і технології виявляють виставочну активність з метою розповсюдження інформації, тоді як галузі, що виробляють товари широкого споживання, навпроти, прагнуть брати участь в ярмарках/виставках, що обіцяють їм, в тому числі, і безпосередні комерційні результати.

Інтенсифікація, що спостерігається на всіх рівнях підприємницької комунікації внаслідок еволюції в сфері інформатики, породжує всіх більш високі вимоги з боку експонентів і відвідувачів за якістю послуг, що їм надаються, що примушує організаторів ярмарків/виставок до застосування найсучасніших технологій і модернізації виставочних споруд. Таким чином, торгові виставки, паралельно з кількісним "вибухом", переживають стадію бурхливих метаморфоз і жорстокої конкуренції, що розгортаються в трикутникові США - Європа - Південно-східна Азія.

Динамічний розвиток ринку Європейського Союзу в поєднанні з політико-економічними перемінами в Східній Європі і укладенням ПівнічноАмериканської Угоди про Вільну Торгівлю (NАFТА), певно, ще більше розсуне рамки конкурентної діяльності різноманітних центрів проведення ярмарків/виставок, про що свідчать навальні темпи, якими організатори цих заходів поширюють і модернізують свої виставочні можливості.

Незважаючи на зниження рентабельності виставочного бізнесу, це ринок залишається однім з найперспективних.

  1. Розвиток виставкового бізнесу в світі та в Україні.

Традиція проведення виставок уходить коренями в глиб сторіч, коли в великих торгових центрах Ближнього Сходу місцеві ярмарки проводилися разом з великими релігійними святами. Підтримка, що надавалася ярмаркам в Європі церквою, а потім і королівською владою, створило передумови для розвитку цього інституту в формі торгових заходів.

В першій половині 12-го сторіччя спостерігається розквіт ярмарків в районі Кампанії, пізнє їхнє проведення розповсюджується в Францію, Фландрію, Швейцарію, Англію і інші країни. В Великій Римській Імперії Лейпцигська і Франкфуртська ярмарки користувалися особливими привілеями, перетворившись в еталони для цілого ряду інших європейських міст.

Промислова революція, поліпшення засобів зв'язку і обмеження олігополії і олігопсонії ринків заклали основи для народження сучасної багатопланової форми виставок, значною віхою на шляху розвитку якої стало укорінення звичаю вчиняти торгові відносини по зразкам замість зосередження більших партій товару з метою прямого продажу.

За перетворенням товарних ярмарків в виставки зразків з’явилася їхня спеціалізація в відношенні об'єкту експонування, скорочення часу їхнього проведення і обмеження публіки більш вузьким колом відвідувачів, в результаті чого вони придбали форму чисто комерційного заходу.

Після постійних коливань, першій половині 20-го сторіччя внаслідок війн, економічної кризи і політичної ситуації, що склалася, характер торгових ярмарків, що спостерігалися в став змінюватися з поступовим перетворенням їх з сфери торгових відносин учорашнього дня в сьогоднішній сучасний засіб комерційної комунікації.

Явище торгових ярмарків/виставок виходить з необхідності зустрічі пропозиції і попиту. В цьому аспекті заходу такого роду являють собою що сконцентрувалося вираження ринку в його троякій іпостасі, тобто в співіснуванні Клієнта/Експонента, Покупця/Відвідувача і Пропозиції/Експонатів-послуг.

Виходячи з поступової трансформації інституту ярмарків/виставок з засобу презентації товарів з метою їхнього безпосереднього продажу і подання їхнього асортименту з допомогою зразків в засіб глобальної комунікації з 80-х років до наших днів, торгові ярмарки/виставки можуть бути поділлені на наступні категорії:

Торговий ярмарок (або ярмарок-виставка) - короткочасне, періодичні і, в основному захід, який проводиться в одному і тому же місці, і в рамках якого велика кількість підприємств (експоненти) з допомогою зразків (експонатів) представляє об'єктивний масштаб товарів/послуг однієї або декількох галузей, з тим щоб відвідувач-комерсант отримав, ясне подання про їхні підприємницькі можливості, тоді як експонент за допомогою товарів ,що експортуються прагне розповсюдити інформацію в своїй фірмі і її продукції і укласти прямі торгові відносини.

Очевидно, що поняття "велика кількість підприємств" відносно і неоднаково для кожної галузі.

Об'єктивність, періодичність, обмеженість по часу і просторове зосередження пропозиції надає торговим ярмаркам/виставкам характер платформи для обміну інформацією (сфера комунікації) і укладення торгових угод (сфера ринку).

Незважаючи на те, що кордони між поняттями торгового ярмарку і виставки часто не розділені і на практиці мають тенденцію до обмеження до мінімуму, було б, однак, доцільним провести смислове протиставлення торгових ярмарків і виставок.

Торгово-промислова виставка – це короткочасний, періодичний і, звичайно, захід, яке проводиться в одному і тому же місці, в рамках якого значна кількість підприємств (експоненти) з допомогою зразків (експонатів) дають представницьку картину пропозиції товарів/послуг однієї або декількох галузей і прагне інформувати кінцевих споживачів, (або же і проміжних) про свою фірму і її продукції з кінцевою метою сприяння продажам.

Основними відокремлювальними рисами між торгово-промисловими виставками і торговими ярмарками/виставками є масштаб пропозиції і необмежене коло відвідувачів, притаманні виставкам. Необхідно відзначити, що на багатьох торгових ярмарках/виставках звичай, що встановився, припускати відвідання некомерційної публіки в конкретні днів або години, але ні в якому випадку не свідчить про зміну їхнього характеру.

В рамках сучасної інтернаціоналізації економіки, що відбувається в процесі переходу від індустріального суспільства до суспільства зверхності комунікацій, якій властиві:

  • Прискорене економічне знецінення технологічного обладнання
  • Тривалість життя продукції, що постійно прискорюється
  • Інтенсивна присутність інформатики в усіх сферах життя.
  • Тенденція до формування підприємницьких колоссів в області зовнішньої торгівлі
  • Тісна залежність підприємств від нової технології
  • Активна участь споживача в формуванні подій
  • Неспроможність окремих підприємств реагувати на неконтрольовані ними самими зміни в економіці (валютно-фінансовій, енергетичній сферах тощо).

Найважливішою турботою кожного підприємства, що бажає забезпечити своє тривале перебування в світовому "підприємницькому співтоваристві", є поліпшення його іміджу і пропаганда його соціального вкладу.

В цьому направленні, а також в рамках зусиль, що додаються підприємствами для здійснення своїх професійних інтересів, система торгових ярмарків/виставок надає їм високоякісний засіб, що забезпечує одночасне розповсюдження і отримання широкого спектру економічних, технічних і комерційних повідомлень при відносно доступної його вартості.

В глобальному економічному аспекті виставки продовжують бути:

А) дзеркалом технічного розвитку;

Б) "біржею" інформації;

В) термометром цін;

Г) економіко-політичним форумом прогнозування кон'юнктурних змін;

Д) соціальним явищем з економічним, політичним і культурними підтекстом.

Торгові ярмарки/виставки, що входять в структуру комплексу маркетингу, на відзнаку від "споріднених" їм напрямків діяльності (реклама, зв'язки з громадськістю тощо) володіють перевагами безпосередньої комунікації і "живого" контакту з товарами і послугами, що цікавлять. Ці переваги в поєднанні з нейтралізацією значення розмірів підприємства на користь менш великих фірм в результаті співіснування різномасштабних підприємств в одній і тієї же середі і при однакових умовах, роблять ярмарки/виставки незамінним помічником кожного підприємця.

Своїм значенням торгові ярмарки/виставки зобов'язані тому, що вони:

  • Створюють передумови для так званих "випадкових" зустрічей;
  • Забезпечують безпосередність спілкування;
  • Економлять дорогоцінний час покупців і продавців;
  • Представляють товари в їхньому природному вигляді;
  • Надають покупцю можливість порівняти однорідну продукцію в відношенні комерційних умові її продажу, якості, ціни тощо;
  • Сприяють механізму обміну інформацією;
  • Інформують своїх учасників про події в розвитку технології тощо;

В те же час в виставках покупці, що беруть участь, і продавці одержують від них сприяння:

  • В спостереженні за загальним розвитком галузі (тренд);
  • В активізації інтересу до розширення своєї підприємницької діяльності;
  • В підвищенні авторитету їхнього підприємства (фірмової марки тощо);
  • В їхньому захисті від помилкових рішень-дій;
  • В поліпшенні темпів адаптації до умов ринку і засвоєння нових винаходів;
  • В придбанні досвіду професійних контактів;
  • В підвищенні рівня кваліфікації їхніх співробітників.

Участь в торгових ярмарках/виставках грає першорядну роль в підприємницькому становленні експонента в тому сенсі, що воно формує суспільну думку про ньому, демонструючи загальну картину підприємства в його відношеннях з клієнтами, конкурентами, структурами фінансування і засобами масової інформації.

Без особливих вагань можна було б провести паралель між значенням виставок для сучасного підприємця і тієї функцією, яку виконує барометр для метеоролога. Так же, як і барометр, якого самого по собі недостатньо для укладання прогнозу погоди, але і без якого зробити це неможливо, так і виставки, хоча з їхньою допомогою і не можна вирішити всіх проблеми підприємства, є незамінним засобом в сфері безпосередньої комунікації, від якого жодне підприємства не може відмовитися.

Торгові ярмарки/виставки діляться на наступні категорії за такими ознаками.

А) за місцем їхнього проведення на:

  • Які проводяться всередині країни

- регіональні;


СкачатиСкачати:Розробка маркетингової програми (курсова)


Схожі реферати:
  • Економічні аспекти взаємодії суспільства і природи
  • Загальна характеристика та структура платіжного баланса (реферат)
  • До питання інноваційної активності підприємств України   Тенденції розвитку світової економіки доводять, що сьогод
  • РЕФЕРАТ на тему: Юридична практична діяльність та її особливості ПЛАН 1. Поняття юридичної діяльності 2. Основні риси юридичної діяльності
  • The Meating of English Words(реферат)
  • Черкаська область – економічний потенціал району
  • Фінансові результати діяльності підприємства (реферат)
  • Реклама Економісти стверджують, що попит народжує пропозицію. Розглянемо кілька прикладів, які свідчать про протилежне. Якби, наприклад, за рабовласн
  • Перу. Економічна і географічна характеристика (реферат)
  • Сутність відтворення основних фондів (реферат)




  • Скористайтеся пошуком:
    Loading

    Пошук :

    0.038605